23'

        Bir çok konu var konuşmak istediğim… 

Günlerdir nasıl bir yazı yazsam, konusu ne olsa, başlığı ne olsa diye düşünürken bir çok konu belirledim öncelikle '23'. Geç gelmiş yazı olduğundan hem yeni yaşımı kutluyorum  hem de ufaktan bir yıl değerlendirmesi yapıyorum bir de babamdan bahsedicem biraz size, daha önce aile hayatımdan hiç bahsetmemiştim burda ama inanın babam burda yerini almayı hakeden bir adam. Bana da ufak bir not olsun. 

   2023 benden tek bir şey aldı ve bir sürü şey verdi. Babam beyin kanaması geçirerek iki ameliyat geçirdi ve asla hiçbir şey eskisi gibi olmadı. Biraz babamdan bahsetmek istiyorum. 'Börekçi Hüseyin:) benim en kıymetlim. Ben çocukluğumdan beri babamla büyüdüm, tek arkadaşım babam oldu her zaman onunla okula gittim, onunla yedim, onunla oyun oynadım, ona sarılıp uyudum, onunla gezdim. Hayatımda sadece babamın tavsiyesini dinledim  çünkü beni en iyi tanıyan oydu, tüm sırlarımı bilen oydu, benim ne istediğimi gözlerimden anlayan oydu. Lise tercihi yaparken ' kendi kararanı vermekten korkma düşersen kollarımla yumuşatırım merak etme, yanlış yap, korkma, kendini başka türlü tanıyamazsın' demişti. O zamanlar bana çok bir şey ifade etmemişti ama yaş aldıkça tek bir cümlenin beni ben yaptığının farkına varıyorum. İlk dövmemi beraber seçtik, ilk piercingimi beraber yaptırdık, beraber çok ağladık çok kahkaha attık, yeri geldi içtik yeri geldi yemekler pişirdik birbirimize, erkek-kadın ilişkileri üzerine konuşur bana bir insanı nasıl sevmem gerektiğini, birinin beni nasıl sevmesi gerektiğini anlatırdı uzata uzata. ' Birini seviyorsan canından çok seveceksin derdi, karşındaki de seni canından çok severse işte o zaman tamamlanırsınız derdi eğer sevmezse biraz üzülürsün diye de hatırlatırdı. Birini severken kendi benliğini bırakmıyor olman gerekir derdi kendi doğruların ikinizin doğrusu olur her zaman tek bir yoldan beraber el ele geçmek istersiniz derdi. Baban tarafından çok seviliyorsun umarım eşinde seni çok sevip çok değer verir güzel bir aşk yaşamayı hakkediyorsun bu dünya başka türlü çekilmez.' derdi. Biri bana dokunmaya çalışsa hemen önüme geçerdi. Yakın çevremde bilir aramızda olan bağı. 49 yaşına bastığında ilk beyin kanamasını geçirdi bir haftalık yoğun bakım sonrası sol kolunda hafif bir felç ile atlattık. İlk hastaneyle orda tanıştım. Yoğun bakıma ilk girdiğimde sesimi duyunca gözünden yaş geldiği an … Sonraki süreçte uzun süre dertlerimden yakınamadım tabii üzülmesin diye,  ara ara dertleşiyorduk yine ama eskisi gibi değildi. Çok sigara içiyordu 10 yıl üzerine bıraktığı sigaraya başladı hastalandıktan sonra kendine de çok bakmadı. Sonra üzerinden 6 yıl geçti yani 2023. En son canım sıkkınken aradım ve her zaman olduğu gibi insanlardan dert yakındım, bana 'Melom (bana hep böyle hitap eder) kimsenin senin canını sıkmasına izin verme, nerde, nasıl, kiminle yaşamak istiyorsan orda ol, kimsenin hatırı için sakın kararlarından, hayatından, kendinden vazgeçme demişti. Bu her zaman yaptığımız sıradan konuşmalardan biriydi ama hep beni o güvenli göğüsünde yumuşatan adam; bana hep güvendiğini, beni yanlışlarımla doğrularımla sevdiğini söylerken hep sen benim kızımsın en doğrusunu sen bilirsin kendin için' bana gözü kapalı güvenen o adamla olan son dertleşmemizmiş. Bir hafta sonra beyin kanaması geçirdiğini (ki bu ilk değil) hayati durumunun söz konusu olduğunu öğrendim. Tepki veremedim, yutkunamadım, nefes alamadım. Bi kaç saat sonra algılayabildim ne kaybettiğimi,sonra ağlamaya başladım ve babama çok sinirlendim. Kendine hiç güzel bakmadığı için, beni bu dünyada yalnız bıraktığı için… Apar topar İzmir'e döndüm. Yoğun bakıma babamı görmeye girdim her gün, her gün yalnızca 5 dakika. 1 ay boyunca ' her şeye hazırlıklı olun kelimesi' inanın yüreğinizi çok acıtıyor. Doktorlar ' sağ tarafının tamamen felç olduğunu, bilinç kaybı yaşadığını ve konuşamayacağını söyledi, iyi tarafıysa zamanla fizik tedaviyle yürüyebilir belki konuşabilir.' diye ekliyorlardı. Sonrasında midesi delindi ve taburcu oldu. Yatağa bağlı olan adam fizik tedaviyle ayağa kalktı, çok ağladı, çok canı yandı, çok üzüldü kendi haline ama pes etmemesi için her şeyi yaptık. Bir kaç hafta önce konuşma terapisine başladı şuan az az konuşuyor ama tamamen bilinci olduğunu düşünmüyorum. Bu süreçte benimle iligle hiçbir şeyi unutmamıştı, küçükken bana söylediği şarkıları, bana söylediği kelimeleri, fotoğraf çekildiğimiz yerleri, fotoğraf çekilmeyi ne kadar sevdiğimi… Şimdi %99 engeli olan bir birey kendisi ve hayatında hiç gülmediği kadar gülüyor. Hiç dans etmediği kadar dans ediyor, yaşayamadığı çocukluğunu yaşıyor belkide kim bilir. Demem o ki yarınınız yokmuş gibi ertelemeden yaşayın bu hayatı. Aksi takdirde çok ağır oluyor hayatın yükü. Sevdiğinize abarta abarta söyleyin sevdiğinizi her fırsatta öpün sarılın…

   2023 bana yeni bir hayat sundu bildiğiniz üzere. İstediğim hayatı yaşamaya geldim Avusturya’ya. Amerika’dan sonra attığım en büyük adımlardan biri. Lise 2'de yazdığım plan listesinin çok ilerisindeyim. Türkiye beni geçen 2022-23 yılında maddi ve manevi çok yorduğu için şuan tatil yapıyormuş gibi yaşıyorum. Günün 9 saati çalışıyorum, 3 saatini kendime ayırıyorum 2 saatini sevdiklerime ayırıyorum ve aramızda kalsın dağ havası insanı aşırı mutlu yapıyor. Mutfakta, Türk,Bosnalı, Sırbistanlı, Alman,Avusturya'lı var ve inanın her kafadan ayrı bir ses ve olumsuzluk çıkıyor. Olumlu olan çok az kişi var bana hala garip geliyor. Yaptığım işten ziyade yaşadığım hayat tarzını seviyorum ve bundan memnunum. Kendime daha önce hiç bu kadar zaman ayıramamıştım. Kitap okuyorum,bakım yapıyorum, oyun oynuyorum, şarkı söylüyorum, arada sabahları erken kalkıp bir kaç tur otel etrafında dolaşıyorum. Her şey o kadar iyi geliyor ki. Gelecek hakkında hala kaygılanıyorum ama eskisi kadar değil ve en önemlisi uyuyabiliyorum. Düşüncelerimi durdurmaya başladım. 2023'de tam olarak 6 ülke gördüm gezdim dolaştım. Sevdiğim insanla bir sürü kaliteli zaman geçirdim. At binmeyi öğrendim, mezun oldum, kilo verdim, psikoloğa başladım, kendime daha da yaklaştım. 

2024… İnan hiç plan yapamadım senin hakkında. Plansız yaşayamayan ben bir gün bile düşünmedim 2024'den ne istiyorum ne yapacağım diye. Şimdi yapalım ufak bir liste yıl sonu bakarız ne kadarını evren bize vermiş.  Kendimin ve sevdiğim herkesin sağlıklı ve güvende olmasını istiyorum. Sevdiğim insanla beraber gelmek istiyorum Avusturya’ya. Almanca öğrenmek isteyip istemediğime hala karar verebilmiş değilim ama mecburiyetten öğrenebilirim :) yeni bir ülke gezmek istiyorum, bolca yüzmek istiyorum, yogaya başlamak istiyorum, bir de hayatın tüm getirilerine kapı açmak istiyorum.


Yorumlar

Popüler Yayınlar