Üç Günlük Amerikalı


      Merhaba, uzun zamandır bugünleri bekliyordum planıma göre bu blogu bir ay sonra yazmam gerekiyordu fakat şuan için fikirlerim yeniyken zamanla nasıl değişeceğini gözlemlemek istiyorum. 

      Yolculuk öncesi süreçten bahsetmek istiyorum. Hangi okulu kazandığınız açıklandıktan bir süre sonra koordinatörünüz sizinle iletişime geçiyor ve Fulbright ile çok bir işiniz kalmıyor sadece Fulbright size biletinizi ve yol harçlığını yolluyor süreç devamında koordinatörünüz sizi yönlendiriyor birebir zoom üzerinden toplantı yapıp sizinle tanışıyor daha sonra da grup toplantısında tanışma etkinliği düzenliyor bu süreç içinde ev arkadaşınız açıklanıyor, ben ev arkadaşımı öğrendiğimden bu güne her gün konuşup tanımaya çalıştım hem iletişimimi güçlendirdim hem de tanıyıp ona göre davranışlarımda değişiklikler yaptım çünkü farklı kültürden iki ayrı insan olarak aynı evi paylaşmak zaman zaman zor oluyor henüz bir problem yaşamadım ama zamanla yaşamam mümkün ve buna hazırlıklıyım. Bir de ek bilgi vermek istiyorum Iowa dışındaki eyaletlere giden kişiler dört ila altı kişi bir evi paylaşıyor ve bazı eyaletlerde bursiyerler yurda yerleştiriliyor. Şanslı olduğum nokta evde kalmam ve sadece tek bir ev arkadaşım olması aynı odayı paylaşmak daha zor olurdu tahminimce ve insanın kendini buna hazırlaması çok daha zor ve uzun süreç olacaktır. 

       Uçak biletlerimiz gitmemize dört-beş gün kala geldi. İzmir'den geldiğim için otuz saat yolda geçirdim süreci üç aktarma ile geldim İzmir-İstanbul(1 saat  15 dakika ), İstanbul-Chicago (11 saat 10 dakika) ve son olarak Chicago-Iowa (1 saat 5 dakika). Bagaj tesliminde bir problem yaşamadım hediye olarak götürdüğüm yiyecekler bir problem çıkarmadı ve ek olarak bıçak seti götürdüm hiçbir yerde problem yaşatmadı sadece İzmir girişinde kayıt alındı ama İstanbul'da ki pasaport kontrolünde harç pulu  almanız gerekiyor. Bunun için bana ek bir bilgi verilmemişti. Portekiz'e giderken de bunları hocalar aldığı için çok dikkat etmemiştim bunu unutmayın zaten hava limanında satan bir bankamatik tarzında makinadan alabiliyorsunuz fakat yanınızda TL biriminde para bulundurmanız gerekiyor eğer yoksa Exchange'den kur çevirebilirsiniz fakat 10 $ için alacağınız para 80 TL ise size 60 TL veriyorlar özetle yanınızda gideceğiniz ülkenin ve kendi ülkenizin para birimin bulunmasında fayda var düşünülmeyen bir çok durumla karşılaşabilyorsunuz. Chicago' da da avcı köpeğiyle yanınızdan polisler sürekli geçiyor ve üzerinizde yiyecek tarzı ürünler varsa bunları alıp atıyorlar. Bir de eğer Amerika veya Avrupa aktarmalı olarak gidiyorsanız indiğiniz ilk ülkeden valizinizi gideceğiniz yere teslim etmeniz gerekiyor pasaport kontrolünden sonra valizlerin olduğu yere gidiyorsunuz alıp diğer istayona götürüyorsunuz yani ben valizimi Chicago'da teslim alıp Iowa uçağıma teslim ettim karışık geliyor başta fakat tüm yer hostları ve hostesleri sizi yönlendiriyor. 

       Otuz saatlik yolculuk beklediğimden kolay geçti şans benimleydi denilebilir. Amerika'da geceyken ben uçaktaydım ve uyudum indiğimde sabah 10'du eve varmam öğlen 3 civarı oldu eve gelip odayı temizlemem ev arkadaşımla zaman geçirmek zaten akşamı buldu yol yorgunluğu ile jetlag yaşamadım ama özellikle Iowa uçağında çok fazla kulağımda basınç oldu ve indikten sonra bir süre hiçbir şey duyamadım ve baş ağrısı ve mide bulantısı yaptı. bu durumun uçağın küçüklüğüyle ilgili olduğunu düşünüyorum. uçak 26 kişilikti ve en arkada oturuyordum ilk defa bu kadar küçük uçağa bindim ve bu tarz problemler yaşadım. Büyük uçağın bu derece etkilememişti beni. Yanınızda mutlaka bu ihtimallere karşı ilaç bulundurun. 

       Biraz burası hakkında ki düşüncelerimi aktarmak istiyorum. Chicago'dan beri sürekli bir çok milletten insanla iletişim kurdum zaten kazandığım bursta olan öğrenciler de yerli Amerikalı yok hepsi farklı ülkede fakat fark ettiğim en büyük şey tüm herkes çok enerjik ve yardımcı olmaya çalışan insanlarla karşılaştım. Havalimanı polisleri Portekiz polislerine oranla daha güler yüzlü, yardım etmeyi sevme durumunu açıklamak istiyorum. Sizin turist olduğunuzu zaten anlıyorlar ve sormaya çekindiğinizi düşünerek yanınıza gelip 'Yardımcı olabilir miyim? ' tarzında sorular soruyorlar bu durum hoş karşılanıyor burada anladığım kadarıyla. Beni bir çok arkadaşım uyardı Amerika'da dikkat et şeklinde evet biliyorum silahlanma durumu var fakat şuan geldiğim yer hakkında şunu söyleyebilirim ki kendimi sürekli koruma iç güdüyle hareket ediyorum. Kafamda ufak bir ihtimal bırakmamak için. İnsanların sıcak kanlılığı ayrı bir yere sizi kendinden önce düşünmeleri ayrı bir yere koyun. Anlatıldığı gibi değil fakat diğer eyaletler için aynı şeyi söyleyemem görmedim yaşamadım bilmiyorum belki iki aya bu fikirlerimde değişir bilmiyorum deneyimleyeceğim ve sürekli yazacağım. Şuan için tanıştığım 30 kişi var ve hepsi çok kibar ve yardımcı olmayı seven insanlar Türkiye'de olduğu gibi aa bu kelime böyle mi söylenir şeklinde bir tepkiyle karşılaşma olasılığınız yok bu cümle böyle mi kurulur diyen insan göremem büyük olasılıkla eğer endişeleriniz varsa bu konu hakkında cesur olun çünkü kimse sizden anadil seviyesinde ingilizce beklemiyor herkes ne yapabileceğinizin farkında ve hata yaptığınızda bağırarak çağırarak uyarma durumu yok sistem Türkiye'den farklı öğrenme hevesiniz artıyor enerjiniz artıyor. Türkiye de 16 saat uyuyan kişi şuan altı sekiz saat ile tüm günü enerjik bitiriyor. Farkına vardığım en büyük şey nerede olduğunuz değil kesinlikle çevrenizde ki insanların enerjisi pozitifliği ve hayata bakışı.

  
       Belirtmek istediğim konu var  burada olan dördüncü günümdeyim ve düşüncelerim değişebilir. Dün diğer bursiyerler ile biraz zaman geçirdim herkes paylaşımcı tatlı dilli kibar ve kendi kültürlerini anlatıp benim kültürümü dinleyen modern kişilerdi. Artık hayatımın en doğru kararını verdiğimden eminim. Yaşamayı özlemişim gece dışarıda kalmayı başka insanlarla çok farklı konular hakkında konuşmayı veya biriyle yürümeyi iki yıldır yaşadığımız şeyin acısını on ayda çıkaracağım kendime söz verdiğim konular var onlardan biri burda ki hiçbir günümü boş geçiremeyeceğim tabii kış geliyor hava artık bazen yağmurlu sabahları geceleri soğuk oluyor öğren ısınıyor genelde ne kadar şey yapacağımı hakkında tahminde bulunamıyorum çünkü Iowa -35 dereceyi yaşayan bir eyalet ve buna her ne kadar mental olarak hazır olsam da bedenen hazır değilim umarım tüm güzellikler beni bekliyordur bir de güzel bir haberim var :) geleli çok az zaman oldu ama artık ingilizce düşünüp konuşabiliyorum açıkçası beklediğimden hızlı oldu ve ingilizce seviye sonucum açıklandı hem ingilizce hem bölüm dersleri alacağım. Tam olarak istediğimi aldım iki sertifika alacağım bu sayede bu daha çok işime  yarayacak :) 


     Daha fazla uzatmak istemiyorum eğer merak ettikleriniz olursa nereden ulaşacağınızı biliyorsunuz. 
Cesur olun ve sadece kendinizi dinleyin mutluluk bunu yapabilmekte saklı...

























Yorumlar

Popüler Yayınlar