Araştır - Soru sor - Korkma - Hata Yap - Öğren -Aktar

    Yoğun döneme başladım ve bir sonraki yazımı dönem sonunda yazmayı plandım. Bölüm hakkında hocalardan ayrıntılı bilgi edindiğim ilk haftayı geride bıraktım. Bunlardan size bahsetmek istiyorum. Yiyecek ve içecek hizmetleri mezunuyum yani özetle aşçılık hakkında temel bilgilerim mevcut fakat 'Gemi Aşçılığı' konusunda pek bir bilgim yoktu. Evet çok araştırıyorum fakat yine de net bilgilere ulaşamıyorum ama zaman içinde bilgilerin oturacağını düşünüyorum. Üniversite tercihi yaparken özel okulda İngilizce okuma konusunda tereddütlerim vardı acaba hocalar burslu olduğunuzda sizi bırakır mı tarzı düşüncelerim vardı bu düşüncelerin sebebi bazı okulların bu sistem üzerinden para kazanmasıydı fakat okuduğum üniversitenin sisteminde bunu aştım. Eğitimi evet kaliteli. Hazırlık bitirdim ve çoğu okula göre bir tık daha iyi zaten olay sizde bitiyor ama okulunda yönlendirmesi bir derece de önemli. 1. sınıfa başladım bu dönem ve aynı zamanda aşçılık dışında denizcilik hakkında temel bilgiler edinmeye başladım. Bence şu önemli bir nokta okulun ders programında tereddüt etmiyorsunuz eşit derecelerde hem aşçılığa hem denizciliğe zamanınızı ayırıyor ve öğrenmeniz gereken her türlü bilgiyi size sunuyor. Bu konuda endişemde gitti açıkçası. Bölümü pazarlıyormuş gibi oldum fakat doğru bilgiler her zaman her konuda önemlidir bunu sizler de biliyorsunuz. 

      Son dönemde çok fazla tecrübe edindim. Artık bazı durumlarda hiç üzülmüyorum tamamıyla  şu düşünceye bıraktım kendimi 'Eğer bir şey olmuyorsa zorlama en hayırlı sonuca bu şekilde ulaşırsın.' çünkü bugüne kadar istediğim her şeye bir şekilde ulaştım ama şunu fark ediyorum ki istediğim her şey en iyisi değilmiş ve istediğim çoğu şey zaman içinde bana zarar vermiş ya da veriyormuş. Bazı şeyleri oluruna bırakmak gerekiyormuş dünyanın hoş sürprizlerine kucak açmalıymış insan ve aynı zamanda dünyanın en kötü en rezil tarafını bile sevgisiyle sevebilmeliymiş çünkü sevgi olmadan en kötü şeylere de katlanılmıyormuş. Bir dönem iki düşünce arasında sıkışıp kalıyordum ilki ya kendi dediğim üzerinde ısrarcı olmayıp kaybedersem ikincisi ise ya başkasını dinlemediğim için kulak ardı ettiğim için çok fazla hatalar yaparsam. Bu durumu aşmış bulunmaktayım. Ne zaman nerede ne yapabileceğimi sanırım artık kestirebiliyorum. Ve benden size ufak bir not... Kendinizi çok sevin, ailenizi çok sevin; doğayı ,dünyayı ve hayvanları çok sevin, kendi yaşadıklarınızı çok sevin. Sevin ki bir başkasının sizi sevmesine ihtiyacınız kalmasın, kendinize, ailenize inanın ve güvenin herkese hayatınızı açmayın ve herkese aynı davranmayın. VE EN ÖNEMLİSİ SEVDİKLERİNİZİ HERKESLEŞTİRMEYİN.

      Sevgi, güven ve sonsuz inanç hep sizinle olsun , yolunuz olabildiğince güzel insanlarla karşılaşsın yolunuza çiçekler açtırsınlar yolunuza taşlar bırakıp çukurlar açmasınlar...

Yorumlar

  1. merhaba hanımefendi, bloğunuz ve yazınız çok güzel. akıcı ve kolay okunuyor. sanki sohbet tadında. yumarım devam edersiniz yazmaya..

    YanıtlaSil
  2. Yorumuz için çok teşekkürler. Yaşadıkça yazmaya devam edeceğim ve umarım tecrübelerim birilerinin yolunu aydınlatabilir😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. blogunuza ABONE OL kısmını da ekleyin lütfen. bu güzel yazılarınızı takip etmek isterim :)

      Sil
  3. Butonu ekledim abone olabilirsiniz, şimdiden teşekkürler .

    YanıtlaSil
  4. günaydın. eklediğiniz şey TAKİP butonu olmuş. benim bahsettiğim şey ise ABONE OL butonu. bunda mail ile kaydoluyorsunuz. ikisi farklı şeyler. rica etsem tekrar bakar mısınız.

    YanıtlaSil
  5. Tekrar merhaba uzun süredir bu konuyu araştırıyorum fakat Blogger sitesi mail ile abone olmayı 2021'de kaldırmış bu nedenle bu eklentiyi oluşturamıyorum.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar