Çalışma Hayatına Giriş ve Bazı Konular Hakkında Fikirler

     Mükemmel değerli günler geçiriyorum İzmir'de ki son günlerimin olmasına rağmen çok güzel değerlendiriyorum. MSA'dan (Mutfak Sanatları Akademisi) ve Ekonomi Üniversitesi'nden mezun olan 2 şefle birlikte son günlerimi geçiriyorum. Sezona gidiyorum3 aylığına. Şuan ç.alıştığım yerde ( Snakk Street Food) Çok harika bilgiler ediniyorum sürekli konuşuyoruz şanslı olduğum konu ise ban ayeni şeyler öğretmeleri dışında gelecek konusunda neler yapabileceğim konusunda gözümü açıp beni araştırmaya sürüklemeleri. ..
   İş hayatına geldiğimiz de ise iki konuya değinmek istiyorum bunlar şeflerin bana yaklaşımı ve kadınların sektördeki durumu...
       İlk konudan şu şekilde bahsedeyim çalıştığım şefi sürekli izlerim sorgularım merak ettiklerimi saçma bile olsa sorarım çünkü her şeyin mantıklı açıklaması olduğuna inanırım ki özellikle alaylı değil de eğitimli olan şeflerden daha net ve bilimsel bilgiler alabiliyorum. Bu güne kadar hep alaylı şeflerle çalıştım ve şuanda aradaki farkı anlayabiliyorum. Bir makarna konusunun bile bilimsel bir açıklamayla daha lezzetli nasıl olur konusu dahi saatlerce konuşulabiliyor eğitimli şeflerle bunda kesinlikle bilim ileri gidiyor. Alaylıları kötülemek değil amacım babamda alaylı börek ustası ama olay şurada ayrılıyor  gözlemlediğim kadarıyla alaylı olan çoğu şef kendisine öğretilen dışına çıkamıyor çünkü yol nasıl bulunur bunu öğretmemişler ya da öğrenmenin gerekli olduğunu düşünmemişler . Eğitimli olan şefler ise bana çok farklı davrandı. Özellikle bu gün daha da iyi anladım gözlerime farklı bakıyorlar böyle güvendikleri belli bakışları sen yaparsın diyor. Bu sabah aniden şef yanıma gelip kendini geliştirmek istiyorsan yabancı dile başla şimdiden dedi. Önüme 1236 sayfalık kitabı koydu hepsi ingilizce ve dedi ki şunu okusan ne kadar yol katabileceğini hayal bile edemezsin. Bana bunu söylemesi sonuna kadar yetti açıkçası çünkü alaylılarla çalışırken benden tarif saklamaya çalıştılar ki bilindik tariflerdi. Pek fazla konuşulmaya gelmez bu konu yorum sizlerin ama siz siz olun çalıştığınız usta size ve isteklerinize uygun mu bir değerlendirin derim...
       Ve gelelim kadınların sektördeki imtihanlarına...
   Dün anonim hesaptan birisi yazdı anlamsız biçimde beni tanımadan öncelikle yargılamaya başladı..
OYSA Kİ  BU DAHA HİÇBİR ŞEY!!  Sohbetin devamı şu şekilde geliyor bana dedi ki yanlış anlama ama 'KADINLARIN ERKEKLERE ORANLA ÇALIŞMA KOŞULLARI VE MESLEKTE YÜKSELMESİ DAHA KOLAY .' Sadece şuaradan anladım ki karşımdaki kişi berbat bir gözlemci ama Beyefendi maşallah kendisini övmeyi de pek bir seviyor. Neyse şu konuda ki düşüncelerim şöyle ki; SEKTÖRDEKİ BİR KADIN OLARAK ' siz erkeklerden gram farkımız yok ben yeri geliyor 25 kiloluk çuvalda taşıyorum 12-15 saat mesaide yapıyorum tavada sallıyorum çöpte döküyorum o boyum kadar olanlardan bahsediyorum. YÜKSELME KONUSU ise şu şekilde acı gerçek ama söylemeden geçemeyeceğim ne yazık ki eğer TÜRKİYE'DE İSENİZ torpil ile herkes ŞEF olabiliyor. Erkek kadın fark etmiyor ne yazık ki ama durum bu. Eğer benim sorduğum soruları yanıtlayamayacaksa ve bana bir şey öğretemeyecekse ve şef unvanını taşıyorsa asla ben o kişiyi şef olarak görmem. Şef sadece mutfağı ve ekibi yönetmekle sorumlu değildir önemli olan öğretebilmesidir. Son olarak minik bir dipnot geçmek istiyorum. ÇALIŞTIĞINIZ MEKANIN GRAM ÖNEMİ YOK ÖNEMLİ OLAN ŞEFİNİZİN EĞİTİMİ, KALİTESİ VE GÖRÜŞLERİDİR. SON 1 HAFTADAKİ EN GÜZEL ÖĞRENDİĞİM ANLAYIŞ BU. BIÇAĞINIZ VE SORULARINIZ KESKİN OLSUN.

Yorumlar

Popüler Yayınlar