Modern Kölelik

      Uzun zamandır kafam çok karışıktı nereye neden gittiğimi bilmediğim kocaman 2 yıl geçirdim bir sürü psikolog seansları, uykusuz geceler, yorgun beden içinde koşturup durdum. Şimdi her şeyi çok daha net görüyorum o yüzden durdum. Bi soluklanmak gerekiyor hayat koşturmacası içinde. 

      Yaz sezonu Avusturya’da yoğun tempolu geçiyor ve kışın kendime söylediğim ' Yaz sezonunu göreyim sonra yolumu çizeceğim.' cümlesi şuan anlam kazanıyor. Öyle ki artık burada düzenli bir hayat kurmak istemediğimin farkındayım. 

      Gidelim bundan 2 yıl öncesine. 29 Mayıs 2022. Amerika’da ki eğitimimim bitmiş eğitmen şeflerimle vedalaşıyorum. Bir yanım hüzünlü diğer yanım beni daha ne güzellikler bekliyor heyecanını yaşıyor. Şeflerimden biri ' Şimdi ne yapacaksın? Planın ne? ' Diye sorduğunda ilk olarak eksik olduğum her şeyi yaşamam gereketiğini söyledim. İlk adım bir Michelin yıldızı almış bir restorant deneyimlemekti ve bu hedefime döndükten tam olarak 3 ay sonra ulaştım. Sonra ki adım üniversite'den mezun olmaktı ve onu da o yıl içinde hallettim sonraki adımsa Avrupa’yı deneyimlemekti ve mezun olduktan 6 ay sonra Avusturya’ya geldim. Burayı da deneyimledim ve artık ne istediğimi çok iyi biliyorum.

      Burada yaşadığım bir hayat yok ne yazık ama istediğim hayat için harcadığım bir enerjim var bu da dünyada yapabileceğim en iyi şey sanırım ' Bir hayal uğruna çalışmak.'. Bana Avrupa’nın çok rezil olduğunu veya çok güzel olduğunu söyleyen bir çok insan oldu. Kim nasıl hayat isterse aslında o şekilde görüyor dünyayı ama benim için Modern kölelik Avrupa’nın tanımı. Üzülerek söylüyorum ki burada 3. Sınıf bir insan olarak görülüyorsunuz ve bir çok ırkçılığa maruz kalıyorsunuz. Sonrasında ne burda konuşulan dile ne de insanlara karşı bir ilginiz aklıyor. Tabii ki aradan sıyrılan ve size insan gibi davrananlar var fakat genel olarak çalışma hayatı benim için tam bir modern kölelik. Ve bu bana çok manasız geliyor bu aralar. Sizi zengin edemeyecek bir miktar para kazanmak için onların belirlediği kurallar etrafında çalışmak onların yap dediği her şeyi yapma durumunuz var ve ' HAYIR' deme lüksünüz yok. Evet iş dünyasında özellikle hizmet sektöründe HAYIR demek bir lüks. Tamam her şeyi kabul ettik çalışmaya başladık peki ya sonra? Ne elde ediyorsunuz. Eğer cevabını  bir ' HİÇ ' ise tebrikler köle olmayı başardınız. Ve en acısında şu ki bu bir değiştirilemez dünya düzeni. Sezonluk olarak çalışmaya geldiğim için çalışma saatlerim ve tatil günlerim işe göre değişiyor eğer iş varsa 12 saat iş yoksa tatil verip mesai saatinden alacağın parayı da çok güzel azaltıyorlar ve bu durumu bir noktada kabulleniyorsun. 9 saat çalışmanın 1 saati mola olarak geçiyor ama molaya çıkılmadığında ' Ama napalım canım sende molanı yapsaydın.' oluyor. 9 saat üzerine çalışılan mesai ücreti de tatiller verilerek bir şekilde en cüzi miktara indiriliyor. Evet biliyorum bu noktada işte Merhaba Modern Kölelik diye bağırası geliyor insanın ama ben bağırmak yerine olduğum yerde olduğum koşullarda daha iyisini hakettiğimiz farkında olarak hareket ediyorum. Çalışma hayatı mottom işini yap ve evine git üzerine kurulu burada. Hiçbir sorun beni mental olarak yormuyor haliyle. Tam tersine daha da çok ne yapmak istediğimi anlıyorum. Daha çok çalışıyor daha çok araştırıyorum artık. Ve çok daha mantık üzerine plan yapıyorum. 2 yıl önce insanlar nasıl bu kadar iyi plan yapıyorlar diye şaşırırken şimdi kendimle gurur duyuyorum. Beynim kendim için çalışırken aşırı detaycı olduğu için ona teşekkür ediyorum. Yaşanması gereken her şey yaşandı. Bulunması gereken o çıkmaz sokak yolu açıldı. Artık tüm çıkmaz sokaklar yolumdan çekildi. Önümde upuzun yemyeşil hafif taşlı ve çukurlu bir yol var ve ben bu yolu yürümek için sabırsızlanıyorum. 


Peki ya siz mutlu musunuz bu modern kölelik dünyasında köle olmaktan? 











Yorumlar

Popüler Yayınlar