Siz Hiç Yetişkin Oldunuz mu?

    Hiç kendinizi ait olmadığınız bir yer olmadığını düşünürken buldunuz ? Ben uzun süredir bunu düşünüyorum ve inanır mısınız sonuç hep kendime çıkıyor.

    İkinci sezonum için Avusturya’ya geldiğimden beri bir çok konu aklımı kurcalıyor. Lise döneminde kendimi ne kadar da güzel bulduğumu düşünüp duruyorum. ,öyle ki lisede hep dediğim bir cümle vardı ' ben ne istediğimi hep bilir 5 adım sonrasını düşünerek hareket ederim o yüzden tercihlerim planlıdır ve lütfen tercihlerimi sorgulamayın' derdim. Ne kadar da iddialı konuşuyormuşum bundan haberim bile yokmuş. 23 yaşımı bitirmek üzereyim ilk defa bu sezona geldiğimden beri yetişkin adı verilen sorumluluk dünyasında bu kadar bocaladığımı görüyorum ve ilk defa yetişkin olduğumu hissediyorum bununla beraber biraz kafa karışıklığı biraz kaygı ve bolca ne yapacağımı bilememe duygusuyla baş başa kalıyorum. 

     Enerjim yetse dünyayı fethedebilirim ama 6 gün 10 saat çalışınca insanın duş almaya bile hali de enerjisi de kalmıyor pek 🥲. Kendime söz verdiğim tek bir konu var o da mutlu olmadığın yeri bırakıp gitmeye hep cesaretimin olması. Hala o cesarete sahip misin diye soracak olursanız, evet hala o cesaret var fakat artık bunu düşündüğümün ertesi günü valizimi toplayıp çıkmıyorum. Durumdan emin olup kararımı tüm süreç içinde emin bir şekilde vererek hareket ediyorum sanırım bu da yetişkinliğin verdiği sakinlikten geliyor. Özetle daha düşme şansımın az olduğu bir dönemdeyim ve tamamiyle yalnız olduğum gerçeğiyle baş başa kalıyorum sürekli olarak. Yetişkin olmak pekte eğlenceli sayılmaz bu açıdan. 

     Diğer yandan yalnız kaldıkça kendimle daha da yakınlaştım artık kendimle zaman geçirmekten o kadar keyif alıyorum ki, önceden dizi izlemenin boşa zaman kaybı olduğunu düşünürdüm sonra okuduğum kitapta geçen tek bir cümle tüm bakış açımı değiştirdi kitapta şöyle bir soru var 'Arkadaşlarımızla geçirdiğimiz zaman içinde hiçbir şey yapmamış okuyoruz değil mi? Hayır diyor At çocuğun bu sorusuna.' Kendimi önceden daha da ileriye gidebilmesi için hep ittirirdim şimdiyse elimden tutup soluk almaktan dahi keyif almaya çabalıyorum. 

     Uzun zaman sonra ilk defa evrenin bana işaret yolladığını görüyorum tüm bu sıkıntıdan kurtulmam için, öyle ki bir şeyler değişmeye başladı. Son 2 yıldır bunu yaşamıyordum. Erkek arkadaşım tüm hayatımın işaretini tek bir seferlik olacak şekilde tüm şansı almıştı sanırım :) çocukluğumdan beri her baharda mutlaka beni bir uğur böceği bulurdu bir şekilde bir yıl saçıma konar diğer yıl odama gelirdi ve bu artık hayatımın bir düzeni haline gelmişti. Baharın ilk günü mutlaka bunu yaşardım en son ne zaman yaşadığıma dair bir fikrim yok fakat buraya geldiğimden bir kaç hafta sonra bu olay aklıma geldi ve üstüne düşündüm acaba buralarda uğur böceği bulabilir miyim diye ve sonrasında bu konuyu unuttum bile. 2 gün sonrasına kadar, mutfağa geldiğimde tezgahımda bir uğur böceği gelmişti bile, mutfak tezgahımdan bahsediyorum evet çok olasılık dahilinde bile değilken bu oldu sonra uğur böceğini aldım ve dışarı çıkardım uçarsa dileğim gerçekleşir umuduyla daha şarkısını söylemeden uçtu hemen. İşaretimi almıştım zaten sonra ertesi gün aynısı oldu yine kendimle kavga ettiğim sırada bir uğur böceği daha. Sizin için ne kadar önemli bilmiyorum ama benim bu işaretlere ihtiyacım oluyor hayatta onlar benim pusulam, sonrasında da ne istediğimi düşünmeye başladım işte kalpten dilediğim her şeyin olacağını hatırladım tekrar siz buna kader diyin ben enerji diyeyim. Bir kaç hafta sonra da yurtdışında yaşadığım süreçte hiç canım Türk yemeği istemediği için kendimi sorguladım, yazın ne yiyorduk biz ya derken aklıma cacık geldi, tam üç gün boyunca yapmayı düşündüm fakat o kadar zamanım olmadı ki bunu unuttum bile ve ertesi gün şef cacık yaptı menü için bunun ne kadar imkansız olduğunu anlamazsınız ama şöyle söyleyeyim öyle bir otelde çalışıyorum ki her şey geleneksel Avusturya yemek kültürüyle yapılıyor yani imkanı yokki menüde uluslararası yemek şansınız olsun. Tüm bunları düşününce artık pes etme kıyısında olduğum için evrenin bana durmak yok istediğini alana kadar demesinin bir yolu olduğuna inanıyorum. 

    Pes etmenin kıyısında bir insan olarak kendime ufak bir not bırakıyorum, daha iyisini hakediyorsun ve bunu senden başkası bilmiyor o yüzden ne hakettiğini bil ve ona göre çalış çabala daha iyisi, en iyisi hep senin için, hayatın içinde gülmeyi sakın unutma. Seni çok seviyorum güzel kızım en iyisi hep seninle olsun. 







Yorumlar

Popüler Yayınlar