Life Hacks

 

       Bu Blog konusunu siz seçtiniz bana da yazmak düşüyor. Konumuz Amerika'da life hacks. Bir kaç konu üzerinden bence konuşulması gereken bir konu olduğunu düşünüyorum.

       Öncelikle seçemediğiniz ve seçebileceğiniz konular olduğu gerçeği var. Örneğin, kıyafet alım miktarını ve mağazayı seçebilirken çevrenizdeki insanları seçemezsiniz. Bu durumlarda mental sağlığınızı korumanız için olaylara bu şekilde bakmanız gerekiyor. Temel olarak bu algıyla yaklaştığınızda zaten bi noktada elinizde olmayan problemlere kafa yormak yerine enerjinizi yönlendirmeyi öğreniyorsunuz. Bu benim adapte süremi hızlandıran bir algıydı. Çünkü Türkiye'de ister istemez her şeye üzülüyor ve dert tasa sahibi oluyoruz bünyede bu durum alışkanlık yapınca bende haliyle bazı durumlarda aşırı derece sinirlenip öfkelendiğimi hatırlıyorum. 

     Kıyafet konusunda mevsime göre alışveriş yapmanız gerektiğini düşünüyorum. Ben -35 /40 dereceyi göreceğimizi düşünerek bir sürü gereksiz eşya almıştım dönerken çoğunu arkadaşlarıma bıraktım. Hem valiz kapasitesini hem de harcamaları düşünerek alışveriş yapılmalı. Her ne kadar soğuk olursa olsun Türkiye'de giyindiğimden daha ince giyiniyordum genel olarak çünkü ulaşımı arabasız yapma olasılığınız olmuyor. Toplu taşıma kullanıyorsanız bir tık kıyafet ihtiyacınız artabilir çünkü -30 gibi bir derecede 1 dakikanız 10 dakika gibi geçiyor. Bu nedenle sanırım koordinatörüm tarafından aldığım en iyi tavsiye 'Araba sahibi insanlarla aranızı iyi tutun' olabilir.Amerikalılar bu konuda daha tatlılar sizi sürekli bir yere bırakma bir yerden alma teklifinde bulunuyorlar, Amerikalılar kadar diğer milletlerden de insanlar bunu teklif ediyorlar fakat herkes diğer ülkelerde ki ekonominin farkında Amerikalılar hariç. Bu nedenle arabası olan Amerikalı hayat kurtarmıyor değil. Markaların ürünleri oldukça uygun fakat Outlet gibi yerlerde kiloyla kıyafet alabiliyorsunuz ve çoğu marka mevcut ikinci el giymekte bir probleminiz yoksa bence en tercih edilecek yol. Ben tüm kışlık kıyafetlerimi poundu 50 centten aldım ve The North Face, Columbia gibi markalara toplamda 25 dolara alışveriş yapmıştım. Outlet yerine Ross store kullanılabilir ürünler yine marka ama sıfır ve bi tık daha pahalı. 

      Yemek konusunda ilk hafta düştüğüm bir konu vardı her şeyi denemek :)  Bence işiniz yemekse ürünleri değerlendirmeye alınmalı çünkü hazır ürün konusunda dehşet iyi olduklarını düşünüyorum. Hiç bozuk ürünle karşılaşmadım mesela, tarihi geçmiş bir ürüne denk gelmedim. Düzen mükemmel işliyor ve çeşit çok fazla var aynı zamanda ucuz ama şunu belirtmeliyim ki çevrenizde mutlaka Food Pantry denilen okula ya da farklı bir kuruma bağlı marketler vardır bu yerlerden istenilen koşulları sağladığınızda ücretsiz yiyecek ihtiyacınızı karşılayabiliyorsunuz. Ben ilk gittiğimde kocaman bi alışveriş yapmıştım pişman mıyım kesinlikle hayır ama daha hesaplı ilerlenebilirdi. Okulun Food Pantry marketinden haftalık olarak sınırsız alışveriş yapabiliyordum. Bunu da bağışçılar sağlıyor. Bağış yapmak isteyen kişiler Food pantry'e ürün alıp yolluyor onlarda ihtiyaç sahibine ulaştırmada görevli. Dikkat ettiğim ufak nokta bu kurumdan hiç gereksiz alışveriş yapıldığını görmedim Türkiye'de aynısı olsa adım gibi eminim ki bir çok itiyaç sahibi olmayan insan buralardan faydalanmaya çalışacaktır. Bu konuda Amerika'ya aşık olmuştum.

       Temel ihtiyaçları geçtiysek insan ilişkileri hakkında bir kaç söz söylemem gerektiğini düşünüyorum. Çok milletten oluşan bir ülkeye gidiyorsunuz bunun farkında olmalısınız. İnsanları yargılamayı bırakmanız gerekiyor. Irkçılık konusuna değinmiyorum bile bazı milletleri sevmeyebilirsiniz fakat saygısızca davrandığınızda bu durumun resmi olarak ceza almanıza kadar uzayan bir çok prosedürü var. Mesafeli olun ama saygınızı koruyun. Ve sanırım insan ilişkilerinde gururlu olmamalısınız. Melis sen ne kadar başarabildin herkese kapını açabildin mi derseniz çabaladım ama belli bir noktada duvar örmem gerektiğini ve kullanıldığımı hissettim. Müslüman ve Türk olarak gittiğiniz için önyargıları ister istemez insanların oluyor bunu sizin yüzünüze söylemeselerde insanlar bunları düşünüyor ve sizi ölçüp biçiyor. Biriyle arkadaşlık kurduğunuzda hiç değilse karşınızdaki insanın fikirlerini olumlu olarak etkileyecek güzel kültürümüzü yansıtmanız gerektiğini düşünüyorum bu insanların cidden hoşuna gidiyor. Sınıfta yaptığım fazla yemeği getirip tüm ekiple yememiz güzel ve eğlenceliydi veya güler yüzlü olmak, güven vermek, insanların sırdaşı olmak dedikosunu yapmayacğını ve sana bir şeyler anlatabileceğine inanması bence ikili ilişkilerde olması gereken temel taşlardan. Özetle ikili ilişki başlarında gururu çok önemsemeyin, kendiniz olun ve sınırlarınızı açıkça belli edin. 







 









Yorumlar

Popüler Yayınlar