Yeni Hayat

       Evet uzun zamandır yazamadım.
Her şeyi yoluna koymaya çalışıyordum ve tabi ki yine başardım... Hayallerime daha da yaklaştım...
En son dönemi bitirdiğimden bahsetmiştim.
Şimdi o zamandan bu zamana neler oldu bir bakalım...
     Staj bitmeden yeni bir mutfakta iş buldum hemen çalışmaya başladım sanırım çalıştığım en kolay mutfaktı çok bir şey katmadı ama hiç değilse el hızımı kaybetmemiş oldum güzeldi. Daha sonra ise Portekiz'e gittik okul ile birlikte bu konudan uzunca bahsetmek istiyorum. 12 kişi 10 öğrenci 2 öğretmen ile gittik yanımda çok çok sevdiğim insanlar olmadığı için hayalimdeki kaliteli zamanı geçiremedim. Portekiz ortamından bahsedecek olursam. Yaşam standardına hayran kaldım insanlar mutlu yaşıyorlar ve kendilerini seviyorlar. Çok uzun saatler çalışmıyorlar ,düzenli spor yapıyorlar , çok kazanmıyorlar, çok harcamıyorlar, her türlü durum düzen içinde hallediliyor. Portekiz'e uyum sağlaması kolay oldu ama Türkiye’ye gelince nasıl bir kaos içinde yaşadığımızı farkettim. Bizim güzel ülkemizde olan bazı meslekler yurt dışında yok mesela😂 yani garip değil aslında çünkü ihtiyaç duyulmayan bir düzendeler...Mesela spor salonları yok ,spor hocaları yok ,çöpçüleri yok gibi ince detaylar var .
Yerde çöp görmeniz mümkün değil üzerine sigara izmariti gören yerliler ise hiç gocunmadan onu alıp bir kaç kilometre yanında taşıyıp sonra çöpe atıyor.
Çöpleri bizdeki kadar sık aralıklarla yok ve çöp toplama araçları da yok. Çöp kutuları güzel sistem ile yerleştirilmiş yer altına giden çöp kanalları ile çöpler zaman içinde enerjiye dönüştürülüyor.
Lise de ise oldukça farklı sistem. Tüm öğrenciler okulu seviyor... Bizim gibi bir çok aktivite yapmak isteyen öğrenciler farklı mekanlarda üyelik almak yerine okulda yapıyor her şeyi tek mekan ve farklı aktiviteler. Bale, dans, tiyatro, kimya, fizik, bilişim, robot yapımı, havuz gibi çeşitli aktivite sınıfları oluşturulmuş. Düzen belli her şey ve herkes buna uyuyor isteyen istediğini yapabiliyor ve bu nedenle insanlar mutlu yaşayıp hayatlarını seviyorlar.
Daha sonrasında mutfak kültürünü tanımaya çalıştık fakat İngilizce bilmeyen bir çevrede kaldığımızdan dolayı sağlıklı iletişimler kuramadık. Portekiz'in bir kaç önemli şehirlerini gezdik bilgi edindik ve kültürlerini tanıdık. Bu arada alkol sudan ucuz🤭
   Portekiz defterini kapattıktan sonra üniversite gündeme geldi... Çalışma taraftarı değildim bu yaz çünkü uzun dönem çalışma sürem olmayacaktı asla plan belliydi kısacası. Ekstra olarak çalıştım güzel yerlerde İzmir’i son kez tatmış oldum böylece...
Evet evet gidiyorum hem de İstanbul’a. Bir kaç yıl önce asla düşünmediğim Bolu diye yanıp tutuştuğum psikolojiden çıkıp ilk tercihim ile İstanbul’a yerleşmekte varmış kaderimde...
Uzun bir araştırma dönemi sonucunda en sağlıklı kararı verdiğime inanıyorum. Kişisel ve mesleki gelişimime en katkı sağlayacak okulda olduğumu biliyorum isteyerek gittiğim için zorlanacağımı düşünmüyorum..
Peki neden Gemi Aşçılığı?
Şimdi basitçe anlatmak istiyorum fazla bilgiden zarar gelmez bir gün kullanırsınız belki kim bilir.
Gemide çalışabilen bir birey olmak için ‘Gemi adamı’ belgesine sahip olmanız gerekiyor aynı zamanda dil biliyor olmalısınız hangi bölümünde çalışırsanız çalışın. Belli bir miktar para ile başvuru yapıp eğitim sürecine giriyorsunuz mülakatları da geçerseniz belge belirli dönemlerde ve sürelerle veriliyor. Peki üniversitede ne oluyor? 
Piri Reis Üniversitesi'nde Gemi Aşçılığı şu şekilde Türkiye’de tek bir okul bu bölümü açmış aslında rakip okul yok bu +1. Bölüm İngilizce bu da +2. Dili yeterli olmayan hazırlık okuyabiliyor+3. Okul size hem mutfak yönünden hem deniz hayatı yönünden eğlenceli derslerle öğretiyor +4 yani aşçılıktaki gibi muhasebe gibi derslerimiz yok. Siz mezun olurken "gemi adamı belgesi " alıyorsunuz +5 ve son olarak sizi işe yerleştirme fırsatı da sunuyor. 
Yani belgeni verdim al kendin iş bul demiyor ilgileniyor... 
3 yıl İstanbul'da yaşayacağım bir aksilik olmazsa diğer gelişmeleri ve hayatımı size oradanda aktaracağım.
Ve size bir kaç tavsiyem.
-Kendinize inanın 
-Mutlu olmak için çabalayın
-Aşkı tadın 
-Ve daima siz ne istiyorsanız onu yapın doğruları veya yanlışlarıyla...
    

Yorumlar

Popüler Yayınlar