Dönem Sonu Değerlendirmesi

               Bir güzel dönemi daha bitirdik acısıyla tatlısıyla...
     Mutfak günlerim genel anlamda çok güzel geçti kesinlikle. Öyle hep mutlu olduğumu düşünmeyin çünkü ben acısıyla mutluluk duyan o aşkla beslenen nadir insanlardanım. Yeri geldi kovulma aşamasına geldim yeri geldi azar yedim yeri geldi makara yaptık güldük eğlendik. Hiç değilse bir kaç tane stajyer anısı biriktirdim :)
     Dönem sonlarına doğru gel gelelim ki hem bedenim hem beynim mükemmel bir yorgunluğa ulaştığından sadece işe git gel dershaneye git uyu kalk döngüsünde hayatımın 1 ayımı geçirdim nereden baksak. Bu süreç benim dinlenme sürem oldu tabi ki 2 haftalık dönem tatilimde sıkı bir ders programıyla o açık her türlü kapatılır o hayallerden de vazgeçilmez son dakika golü gayet güzel atılır o rakiplerin hepsine. Dönemi 95 ortalamayla bitirdim .Ve bu arada yarışmadan da gümüş aldım.
ve bu sırada ummadığım kadar mükemmel iş teklifleri geldi.
      Genel anlamda hırsım tazelendi umutlarımı ve hayallerimin tekrar elinden tuttum ve ayağı kaldırıyorum şimdi sizlere maddeler halinde bir kaç tavsiye verip bu yazımı da sonlandırayım.
-Meslek hayatınızı sürekli yazın.(Hangi işletmede hangi tarifleri nasıl öğrendiğinizi, hangi ustadan ne öğrendiğinizi ve aklınıza gelen mükemmel delice fikirleri.)
-Her hatıra olacak olan anılarını hissederek yaşa.(Hissederek ağla ,hissederek kahkahalarını at.)
-Bir şef daima haklıdır istediği kadar size paradoks oluştursa da YES CHEF diye bağır ve işine devam et.
-Kitap okuyun lütfen bolca belgesel ve film izleyin. Beyniniz öğrenmeyi öğrendikten sonra hep acıkacak ve sizden yeni bilgiler isteyecektir.
-Yeni fikirlerinizi deneyimleyin. Denemekten korkmayın!
-İnsanlarla konuşmaya çekinmeyin. Hangi konuda ne merak ediyorsanız gidip en iyi bilen kişiden yani işin içinde olan kişiden öğrenin ve kararlarınızı sağlamlaştırın.
-Bir iş üzerinde profesyonel olmak istiyorsanız lütfen ama lütfen saat hesabı yapmayın. Sizler mutfaktan çıktığınızda bir başkaları sabahlayarak mutfakta çalışıp ileride sizin şefiniz olmaya hazırlanıyor olacaktır buna emin olabilirsiniz.
- Sınırlarınız ve sınırsızlıklarınız olsun mutlaka.
-Hak yemeyin ve yedirtmeyin.(Yerinizde gözü olan bir insan varsa ona yerinizi kendi ellerinizle teslim edin yapamadığını ve bocaladığını sizden daha fazla enerji harcaması gerektiğinin farkına varmasını sağlayın)
-VE SON OLARAK ÖFKENİZE VE İNTİKAM ALMA DUYGUNUZA YENİK DÜŞMEYİN.
PLAN YAPARAK SADECE İLERLEYİN VE KİM NE HAKEDİYORSA ONU YAŞARKEN İZLEMENİN TADINA VARIN.

Yorumlar

Popüler Yayınlar