Yarışmalar - Çalışma Hayatı ve Staj Konusu

Uzun zamandır yazamıyordum düzenli yazmayı çok isterim fakat bazı problemler oluyor. Şimdi bunları konuşmayıp aşçılık hayatımda neler olup bitiyor onlara bakalım. Daha yeni yarışmam bitti. Biraz size o ortamdan bahsetmek istiyorum. Güzelbahçe'de (İzmir) ücretsiz katılım olduğu için hocaların isteği üzerine girdim biliyorsunuz ki Kuşadası yarışmasında bir çok aksilik yaşadım ve bu nedenle de girmek isteğim pek yoktu bu yarışmaya. Kayıt yaptırıldı ve onay geldi. Onay gelmeden önce de zaten tabaklarımızı denememizi istedi hoca ve bende sallama bir tabak yaptım açıkçası hocaya yapacağım tabak hakkında bilgi vermek istemedim ve her şeyi tamamı ile salmış olarak göstermek istedim. Ben buyum arada sinsilik yapıyorum doğam gereği çünkü insanlar buna zorluyor. Tabağımı beğenmediğini söyledi ve beni azda olsa azarladı saldın kendini gibi bir konuşma yaptı. SUSTUM. Çünkü en büyük savaşımı susarken gerçekleştiririm ben. Bu günler geçtikten sonra yarışma günlerine 2 hafta kala onayım geldi 4 kişi başvuru yaptık fakat 2 kişiyi kabul etmişlerdi. Ve inanın en son hak eden insanla birlikte gidecektim yarışmaya. Yarışmaya 12 saat kala demo tabağımı çalıştım tabi önceden reçeteyi yazdım sponsor buldum ve şeflerimle konuşup her şeyi ayarladım. Dedim ya en büyük savaşım sustuğumda başlar diye bu sırada şefler hariç tüm çevreme sustum çünkü zamanı geldiğinde kendimi kanıtlayacaktım. Tabağımı çalıştığım gün 6 saat menekşe aradım çaktırmayın ama yenmeyen çiçeği menekşe olarak gösterdim biraz tabağımda kullandım çünkü böyle hileler sürekli yapılır bilirsiniz belki kötü bakacaksınız ama benim yaptığım tamamı ile imkansızlıktan ve o çiçeği bulana kadar emin olabilirsiniz ki neredeyse İzmir'i alt üst ettim. Mikro filizimi aldı ve gece tabağı denedim eve geldim her şeyden memnundum. Gece uyumak yok tabi ki gelir gelmez önce reçetemi yazdım sonra malzemeleri ve ekipmanlarımı ayarladım. Sabaha karşı uykuya dalmışım 1-2 sat uykudan sonra kalktım direk reçetenin çıktısını aldım ve yarışma için okula gittim. Okulda 1- saat bekledikten sonra yarışmaya gittik. İtiraf etmeliyim ki organizasyon rezaletti görebileceğim en berbatı diye düşünüyorum ama yine de  daha kötülerine de alışıyorum. Saat 16.40 ta başlayıp 17.20 de bitecekken ben 3.30 da yarışmaya girdim çünkü seanslar hızlandırılmış. Girdim her şeyim sorunsuz bitti jüriden olumlu yorumlar duydum zaten jüri ile karşılıklı yaptım yemeğimi dans ederek ve şarkı söyleyerek. Yanımdaki yarışanlar farklı baktılar sanırım alışkın değiller işini seven insanlara ama alışmaları lazım yoksa bu meslekte yürüyemezler. Gümüş aldığımı ertesi günün akşamında öğrendim ve diğer günde madalyamı almaya gittim bu sırada 1. olan çocukla konuştum çıkardığı tabağı gördüm fakat o da rezaletti torpil ile 1. olmuş. Kendisi söyledi bu benim yorumum değil. Aldık döndük 4 puanla kaçırdığım gümüş işte benimle birlikte giren arkadaşta zaten bronz aldı. . Birazda iş konusuyla neler yaptığımı anlatıp sonlandırıyorum  bu seferki  yazımı. Stajım İzmir'in iyi otellerinden olan PARK IN RADISSON BLU' da yapıyorum 16 mayıs gibi anlaşmayı ve sözleşme imzalamaya gidiyoruz. Yazında yakın arkadaşlarımla birlikte Dikili Perla Otelde çalışacağız hocanın aracılığı ile geçen yıl bizimkiler çalıştı bu yıl ekiplerine ben de katılıyorum artık bakalım hakkımızda hayırlısı olsun. İyi şeflerin ve iyi çalışanların bıçağı keskin şansı bol olsun. Zaten bıçağınız keskinse şansa ihtiyacınız olmayacaktır...

Yorumlar

Popüler Yayınlar